denrosafriheten

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sarah - 30 augusti 2010 22:21

Trött men på bra humör. En lång arbetsdag med inte en enda minnesvärd händelse. Folk är roliga, och idag har jag valt att bli underhållen.


Sov som en stock hela natten, och någon liten tuffing har varit som ett frimärke. "Herregud, matte har ju inte varit hemma på helgen! Stackars mig!"  För min del resulterade det i en extra skön nattssömn med ett extra varmt täcke.  



Nepp, har inte tid o sitta här. Ska slänga mig i duschen sen blire MYS!!




  

Av Sarah - 29 augusti 2010 22:32

Nu sitter jag äntligen i min egna soffa, efter en minst sagt lång tågresa hem med förseningar och en alldeles för liten godispåse. Har haft en jättebra helg!


Vi åkte till...


  


Och det är ju alltid så skönt att få komma bort från stan litegrann. Denna helgen var lite speciell. En gång om året annordnas nämligen Marknaden som sedan blir Marknadsfesten på kvällen.


  


En dag med sol, mycket folk , marknadsstånd, karuseller och Langos.  

Det blev grillning på kvällen innan vi begav oss återigen ner på Marken.

 

  


Det roligaste på kvällen måste ha varit livebandet Underlifens som spelade. Som i folkmun såklart uttalas Underlivet. Hysteriskt roligt, men jag fick lite bonnkänsla och jag saknade för en sekund mina fina tjejer, pumpsen och stan!


Jag och Angelica spenderade två mysiga dagar i stallet oxå. Killarna har andra intressen så vi passade på o rida ut i skogen och pyssla med tottisarna.  


 


  


Vi red både i skogen och på ängar.. HÄRLIGT!  


   


Jag nörd som jag är , hade med mig kameran hela tiden. Men så roligt det är o ha bilder såhär efteråt!!  


Lite bilder från killarna kommer här såklart!-------->


  


  


  


En lyckad helg, med lite av varje. Men jag kan erkänna att det är rätt skönt att få komma hem. Fullt ös här hemma, och alla undrar såklart vart Tubbe gömt musen?


Ett långväga besök som får sova på soffan, en kopp te. Snart ett TrueBlood avsnitt och jobbet som väntar imorgon. Home sweet home.

 

(Tack för skjutsen Frida!)

 

 

God natt!   

Av Sarah - 26 augusti 2010 22:49

är nu slut. Tack!


Imorgon åker vi till Småland. Yeah! En liten paus.

Ska bara packa en liten väska och fixa mina små monster så är jag redo.


Har utökat mitt sminkförråd en liten bit, så nöjd! 2 nya ögonskuggor, pensel och concealer.   



Aah rastlösare människa än mig får man leta efter nu. Ska bli så skönt o få se lite folk imorgon! Och stallet såklart!



Tjing!


//

Av Sarah - 23 augusti 2010 09:39

Jaha , jag som trodde jag inte var så sjuk. Tji fick jag. Vaknade imorse med feber och sprängande öron och en näsa som var allt annat än frisk. Hua! Blir hemma från jobbet idag, trist!  


Har blandat mig ett stort glas Oboy och myst ner mig i soffan. Har ett par filmer som jag inte sett och såklart TrueBlood.


Jag tycker att det inte alls var längesen jag låg hemma i feber i typ en vecka. Men varför vara sjuk en gång när man kan vara det två gånger? Med min otur så...



  



//


Av Sarah - 22 augusti 2010 18:17

En alldeles lagom söndag, hemma. Snoret rinner och ipren knapras flitigt. Herregud så ynklig man kan va. Men inte ynklig nog för att ligga i sängen och tycka synd om mig själv.


En dusch som tog bort de mesta av alla basilusker jag burit runt på hela dan gjorde susen. En promenad till ica , och vips var korgen fylld med nyttigheter och lite onyttigheter (jag hade en liiiiiten lista med mig).

 

Dagens middag : Mumsig laxpasta med spenat och tomat.  


Tänkte jag skulle inviga mina stora fina muffinsformar (inköpta på åhlens), tänkt och gjort! Och resultadet blev kanske inte som jag trodde men dom smakar super !


Tadaaa! --->

  


Fyllda chokladmuffins och en kopp te står på menyn snarast.   




Tjing!


//




Av Sarah - 22 augusti 2010 13:43

Min långlediga helg är snart slut!   


Hade en trevlig fredag hemma hos Fia, med god mat och paj. Nu flyttar du ifrån stan, till livet som du så länge velat prova på. Jag tror det blir super där uppe!  


Jag har såklart gott och blivit förskyld igen. Och såklart på min lediga tid! Den här sommaren alltså, blä!

Jag kan ju vara lite positiv och veta att jag har en kortvecka framför mig och nästa på fredag åker vi till Småland igen. Skönt! Marknad, fest, stallet, trevliga människor och ett härligt väder(?) väntar. Läääängtar!!


En annan positiv sak är att jag just nu surfar runt och kikar på vart flyget kan ta oss i september. En liten paus, ett välförtjänt avbrott från allt. Hoppas, hoppas!  

 

Har tryckt i mig en ipren och ska nog masa mig till affären och köpa mig lite ingredienser, så sugen på något smarrigt!



Tjing!



//

Av Sarah - 17 augusti 2010 20:30

Regn och rusk och KALLT. Nu känns det som hösten är här. MYS!

Snart får man ha strumpbyxor och raggisar på sig, tekvällar och massa film. Utan dåligt samvete!

 

Den här veckan känns mycket lättare än förra, kan bero på att jag är långledig i helgen. Dessutom har jag tagit ledigt nästa fredag också. Så två korta veckor att se fram emot med en massa planer!  


Idag när jag kom hem fick jag en present! Helt otippat eftersom jag varken fyller år eller har namnsdag. Gulle du! *liten hjärtattack*






Nu ska jag pussas med mina små söta , och bara njuta av o göra ingenting!



  





Av Sarah - 16 augusti 2010 21:43

Wuhoo.. har precis smällt i mig lite smarrig middag och tankat ner Inception. Så ikväll blire att se film , filmen alla pratar om! Spännande   


En eftermiddag på stan med fina Fia. Denna gången gjorde jag faktiskt ett par rea-fynd! En fika på mariatorget och en liiiiiiten sväng på götgatsbacken innan vi begav oss hemmåt. Precis lagom.   


Jag har kommit på att jag äter för risigt. Ska försöka styra upp min mathållning nu! Så jag får i mig alla nödvändigheter. Skräpmat blir man varken pigg eller glad av.


Har inte tid o sitta här längre, ska duscha, måla naglarna o mysa ner mig i sängen med min fina. Imorgon väntar mitt fantastiska jobb. Och jag ska åka den fantastiska tunnelbanan som jag hoppas inte är totalt nerspydd som den var i helgen.


 

Härligt, härligt... men farligt, farligt!  *Dansar in i duschen*

 

 

//

 

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards