denrosafriheten

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sarah - 5 augusti 2010 19:04

Jag skulle vilja ge dig allt det där.

 

Det gröna, det lätta, det mest spännande i hela världen.

Det mjuka, det hårda, det ljusa.

 

I sinom tid min lille vän. Du måste bara lära dig lite först.

 

 

Innan drömmen blir sann.

Av Sarah - 4 augusti 2010 21:30

jahaa.. har fått absolut NADA gjort idag. Öppnade på jobbet imorse, vilket innebär att jag måste infinna mig på andra sidan stan senast halv 6 i ottan.   


Tänkte en tanke att jag eventuellt skulle tvätta och kanske röjja undan lite  här hemma men jag decka i soffan. Suttit vid datorn, slösurfat och kännt mig oerhört oviktig. Nu börjar klockan bli duschtajm så en kopp te och kvällsmacka slank precis ner. Bara skit på tv också.


Vissa dagar passerar bara oberört. Trisst.

 



Offline.

 

 

//

 


 

 


 

 

Av Sarah - 1 augusti 2010 20:31

 Nu är jag precis hemkommen efter en härlig helg i Småland. Känns som en liten mini-semester. Tog tåget ner, väldigt smidigt. Mycket kortspelande, en fet godispåse och en cosmo löste rastlösheten. 


Den lilla staden (byn) påminner väldigt mycket om hemma. Vi var ute i garaget med killarna, kollade på deras motorcyklar och crossar. Inte alls så trisst som det kanske låter. Många planer på ingång, och efter ett par cider är det mesta möjligt.  


Lördagen var inte Mc-dagarna så lockande, killarna åkte men jag och Angelica åkte till stallet! MYS!! Åhh va längesen jag var i stallet och bara fixade och borstade o pysslade. Vi gjorde hästarna fina och begav oss ut på en skogstur.

 


  



Jag tror jag glömt bort lite hur mysigt det är o bara vara ute i naturen och få mysa! (nu börjas det igen..) Påmind blev jag och nu vill jag ju ha en häst såklart!


  


En härlig dag med bästa vädret (strålande sol med liten fläkt) , skogen var hur mysig som helst, vi galloppera på skogstigar och mjuka grusvägar.  Och vi hann planera och smida planer    


På kvällen blev det dags för 25-årsfirande. Grillen igång, folket började droppa in runt 18-tiden och drinken blandad. Det blev god mat och en hel del biljardspelande.

  


Kvällen var trevlig men jag kan erkänna att jag var en aning trött efter dagen i stallet.


  


Söndag = slappdag. Vi vakna efter en liten sovmorgon. Världens bästa frukost hade Rickard fixat. Lite hotellkänsla!    Jag har eventuellt liiiiiiiiteeee träningsvärk och en liiiiiiiiiten jagärabsolutintebakisbaratrött-dag.


Tåg hela vägen hem, mycket kortspel och en liten matpaus i Linköping. Mysigt har det varit och det är alltid lika kul att få komma iväg hemmifrån.


Mina små söta är helt tokigt glada här hemma, ska busa lite sen blir det filmpremiär med nya hemma-bion. Det är rätt skönt att komma hem och ännu skönare att sova i sin egna säng.


(och nej mamma, jag ska inte köpa häst.)

 

 

  

 

 

God natt!

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards