denrosafriheten

Alla inlägg under juli 2010

Av Sarah - 29 juli 2010 17:24

Sitter i soffan o har inte alls myst ner mig med en film som man skulle kunna tro med tanke på vädret. Värsta någonsin! Nu åskar det och dundrar och blixtrar utanför fönstret. Det började redan inatt. Jag vaknade av att hela sovrummet var upplyst och det small utanför.   


Jag har sedan jag kom hem från jobbet suttit och läst en instruktionsbok! Eller manual, kalla det va du vill. Och jag har förstått att killar aldrig skulle få för sig att ens ägna ett getöga. Så med min läskunskap har jag lyckats med att få till bra ljud i hemmabiosystemet, högtalarna är nu inställda rätt (det kan vara ett litet problem kvar bara).Detaljer.   

 

Jag har egentligen hundra andra saker jag ska göra, börjar jobba 6 imorn bitti och direkt efter åker vi ner till Småland. Bäst jag sätter igång så kanske det kan bli lite soffmys senare !



  

  

Av Sarah - 25 juli 2010 09:13

Ja det var väl inte helt oväntat att det skulle regna i princip hela min lediga helg. För varje gång jag varit ledig så har solen på något mystiskt sätt försvunnit. Skönt o andra sidan att jag inte tagit semesterdagar utan att jag faktiskt jobbat in lite ledighet.


Jag kan ändå tycka att det är mysigt att bara få vara inne och mysa och höra regnet smattra mot rutorna. Och det är mycket skönare att sova nu när det inte är så fruktansvärt varmt.



Jag har äntligen hittat en lösning, en lösning på kattvakt. Så nu blir det en resa , eller två. Vi börjar med en kort såklart. Ska bli så skönt att få komma iväg lite i höst. Nu ska det bara hittas ett lämpligt ställe, där solen faktiskt skiner!




  


//



Av Sarah - 24 juli 2010 16:16

... för det var Teds FÖDELSEDAG!!  


Vädret var lite sisädär; mest moln/väldigt sälllan sol. Så vår ljusa idé om att paxa grillen och lägga oss o sola ute på gräset blev rätt snart inställd. Först och främst så råder det tydligen eldningsförbud i hela Sthlm, en stor lapp om grillförbud fanns på grillplatsen.


Men vi var inte bittra. Vi fixade iordning lite mys på balkongen istället, i form av filtar, kuddar, lite drinkar och mitt nyinköpta spel ; intim. Hur kul som helst!



Vi  spelade, drack drinkar och inväntade resten av gänget.   


   


Eftersom grillen inte fick användas så körde vi köttet på spisen och i ugnen , resultatet blev bättre än vi trott! Potatisgratäng, massa kött, bea, sallad, fetaost, halloumi åts bland annat.


Vi hade inget regn så vi kunde iaf sitta ute o äta  

  


En lyckad dag med god mat och tårta. Några öl /drinkar och bra musik. Ingen utgång, men vad gör det ? Svala kvällar och uteserveringarna är långt ifrån stängda. Vi kör en annan kväll!!  




//




Av Sarah - 21 juli 2010 18:39

Aaaaaahhhh va skönt att få komma hem i vettig tid! Slutade 13.30 idag och efter en rätt så stressad dag så höll jag nästan på att somna på tbanan påvägen hem.


När jag kom hem så la jag mig inte i sängen och sov bort hela eftermiddagen. Nej jag packade en liten väska, med bla chips, tidningar , vatten och lite musik. En stor filt och ett par solglasögen sen gick jag ner den stora ängen. I min värld skulle ju dettta bli världens mysigaste eftermiddag .. MEN jag somna.


2 timmar senare vaknar jag av en liten myrarmé som kämpar sig tappert över filten jag låg på. Kändes helkonstigt att ha sovit två timmar ute i solen, tur att det bara var jag där!


  


Nu har det lilla monstret dregglat ner mitt linne igen. Spelar ingen roll idag för ikväll blir det slappar-kväll! Och jag har all tid i världen för mys.



Lite senare ikväll kommer min fina hem, längtar!  

 

 

 

 

 

//

 

 

Av Sarah - 20 juli 2010 20:42

Snart så har jag 4 dagar av jagbehöverintelyftaettjävlafinger-tid, ska bli underbart!


Hoppas, hoppas att det blir lika bra väder som när jag jobbat.  



Btw så jobbar jag lite på att höja min livskvalité. Hemmabio på ingång - check! Tvn är upphängd i sovrummet- check! En bil kanske kan finansieras så småningom. Och såklart en resa till måste avverkas (än så länge hemlig plats). Diskmaskin vore ju önskvärt att ha oxå.

 

Lite deppigt ibland, mycket jobb och inget liv (känns det som iaf). Men när jag tänker efter har jag det rätt bra iaf. Bortskämd ? Det är förnamnet.

 

 

 

Cash is King.

 

 

//

 

 

 


Av Sarah - 18 juli 2010 18:30

Sådärja, då har jag jobbat klart helgen! 3 dagar kvar sen soooovaaaaaaaaa!  


Igår blev det Grönan och hurra för det svala sommarvädret! Vart är det hemska ovädret som dom varnat för? Jag, kärring som jag är , släpade med mig ett paraply hela kvällen "utifall att". Iofs småduggade det när jag åkte hemifrån så lite användning fick jag.


Kvällen blev lyckad, femkamp, ett par öl och trevligt sällskap. Vi spelade och killarna vann både boll o gosedjur. Så numera bor det en rosa apa hemma hos mig. Me like!!  

  


Tivolivåffla (tröstglass för någon) och glada miner efter tävling och spel.

  


Sockervadd är ju givet och  jag svullar mer än gärna   


  



Nä det här får räcka för idag, har precis smällt i mig hemmagjorda hamburgare och jag kan erkännna att jag är lite trött efter maten. Dusch och lite bus med mina små monster, sen blir det nog en film!



  



//


Av Sarah - 17 juli 2010 17:24

Jahapp, då var halva helgen gjord. Jag ser ljuset.


Fredagen var en rätt lugn dag. Jag kan nästan tycka att det är jobbigare att jobba när det är lugnt än när det finns lite att göra. Nu går ju tiden så långsamt!

Efter jobbet  mötte jag upp min fina och 4 besökare från Småland. Middag på Koh phangan, och stället leverarar alltid. Jag åt supergoda baby backribs med tillhörande dipsåser. Till efterrätt blev det naturligtsvis banana pancake och en annan valde den gamla klassikern banana split.

  

 

Trevligt var det och inte mer än två cider för min del. Tog det vuxna beslutet att bege mig hemmåt vid 12 när resten gick vidare. Jag skulle ju ändå upp o jobba tiiiiidigt imorse.



Ikväll finns kluvna planer.


Vid sol : Grönan , femkamp tror jag nog.

Vid regn: Bio. MYS!!


Ska slänga mig i duschen, ringa ett samtal och kolla läget. Långväga gäster stannar inte så länge. Så sova får jag väl göra en annan dag.



Har för tillfället en supergo katt som dreglar ner hela mitt linne. Så nu måste jag verkligen duscha! Kattmys får vänta.



Tjing!





//



Av Sarah - 14 juli 2010 20:03

Det har varit mycket jobb på senaste. Och det blir inte bättre, först NÄSTA torsdag ska jag vara ledig. Självförvållat iofs men man får gnälla ändå.  


Trots långa dar i den faktiskt ganska så sköna bunkern (inte en grad över 20) har lite sol och picknickar hunnits med. En sväng till Ikea och hemmet är som nytt. Min slagborr har äntligen fått jobba lite.


En dag vid vattnet:


  


Första doppet i år minsann! Iaf i svenska vatten...

  


Arne Anka hälsade glatt på..

 


Mysig picknick med en massa gott , blöta badkläder, fiskar , ankor, solstolar och en strålande sol. Precis som det ska va   



Lite nya planer att se fram emot, grillen, slagborren och stereon går varm här hemma. En fläkt står på nästa inköp. Lägenheten är mer eller mindre som en bastu nu.



Nu blir det en glass!!   




//



Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards