denrosafriheten

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Sarah - 3 mars 2012 22:42

Hej de är jag som är Liten.


Tänkte berätta lite vad som händer i mitt liv och hur jag upplever saker och ting.


Om en vecka fyller jag 8månader. :)


Nyfiken och liten som är har jag börjar upptäcka nya saker i mitt liv.


Jag har för några veckor sen börjar ta mig framåt, krypa heter de visst men mamma och pappa säger att min teknik inte är fulländad än, och att jag är duktig iallafall. Jag tycker hur som helst att de går bra att ta sig framåt nu. Började kännas lite tråkigt att bara sitta still mamma och pappa rör sig runt ju.


Har hittat en rolig sak som kallas fjärrkontroll. När man trycker på den ändras bilden på den stora platta saken som hänger på väggen. Spännande tycker jag.  :)



När mamma och pappa tycker att de är fint väder ute så får jag åka vagnen till den stora lekparken utanför och där får jag gunga. De tycker jag är jätteroligt. Vill gunga lite högre än mamma och pappa vill. Dom är rädda om mig men de kittlas så bra i magen när man gungar högt!



Efter massa lek och bus utomhus så är de äntligen dags för lite mat när man kommer in. Äta tycker jag om! Jag behöver ju växa och blir stor och stark så jag får gå till folkets park, annars blir man liten och klen och får gå till frälsningsarmén, säger pappa. Äta själv tycker jag är roligast.


 


När maten är klar så är de lekdags igen!!! De tycker jag om, sen tycker jag om när mamma läser böcker för mig, speciellt boken Vem där?


 


När klockan börjar närma sig 2000 på kvällen så är de dags för mig att gå och lägga mig så att mamma och pappa får lite egen tid. Men jag kan inte somna om jag inte blir nattad ordentligt. Mamma och pappa brukar turas om att göra de. Har man tur så läser mamma saga för oss med.


 


Avslutningsvis vill jag bara tacka för alla fina saker jag fått. Är väldigt tacksam för dom!


Mamma och pappa jag älskar er!

God natt, hoho hoho

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards