denrosafriheten

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Sarah - 1 februari 2012 21:07

Godkväll!

 

Idag har varit en lång dag för oss. Vaknade klockan 08, kom ur sängen halv nio och efter lite morgonbestyr satte vi oss på tunnelbanan. Litens första tunnelbanetur! Åkte till Söder för att möta upp Litens polare och hänga lite på Biblioteket. Babybokklubb. Yes, ni hörde rätt. De små liven introduceras tidigt och Liten är i eld och lågor över detta. Böcker är typ det roligaste som finns! (tätt följt efter mamma då såklart ).  Träffade ett gäng trevliga mammor och deras små sötingar. Det är något med söderfolk, inte som alla andra stockholmare. Trevligt var det och vi var där ett par timmar.


Gick promenad ner mot Hornstull för liten shopping och en "fika", fikan blev McDonalds och vi svullade glatt i oss varsin meny. MUMS, det var längesen! Liten åt spaghetti och köttfärssås och en fruktsmoothie - mitt lilla matvrak. Första gången hon äter en hel stor burk    Gick lite snurrisnurr på söder och ner runt Årstaviken vidare till Skanstull där vi tog tåget hem! Det blev en ordentlig promenad i kylan. FRISKT och skönt. Handlade lite mat på affären och har lagat panerad rödspätta med potatismos till middag. Paneringen blev väl lite sådär, men det var första gången jag panerar själv. Hehe, det är ju busenkelt men tror jag stekte lite länge. Jaja, det blev en heldag på söder och en smarrig middag med min fina- det var min dag de!


  Tyst och lugnt vid vattnet, SKÖNT!


 


//


Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards