denrosafriheten

Alla inlägg under januari 2012

Av Sarah - 19 januari 2012 21:22

Får tänka efter två gånger vilken dag det är. Skrev onsdag först men det är ju torsdag. Jag gillart!


Familjen slarv har skaffats sig rutiner, hör och häpna. Det ni! Den dagen trodde jag aldrig skulle komma, men med småbarn är det ju nästintill omöjligt att inte ha det. Livet skulle vara kaos annars. Även om jag avskyr att ha ett inrutat vardagsliv så måste man ändå ha lite rutiner, speciellt med maten! Den ska det inte slarvas med. Sen att vi kommer behålla vårat barnsliga, spontana JAG fast som en familj då såklart. Det måste man ju få  ha! Lite av allt med andra ord. Lite rutiner , lite slarv.


Idag har jag och Liten varit iväg på långpromenad med mammagruppen. Vi gick till Söder och åt middag och fikade. Hittade ett jättemysigt ställe som jag faktiskt inte noterade namnet på.. hmm. Nu börjar barnen bli stora och det blir bara roligare och roligare. Litens ena kompis Stina är helt tokigt glad, typ värsta skrattattacken som vägrade sluta. Lilla Leah är lite mer reserverad med språket men hon kryper redan och gör andra hyss! Liten själv hon bubblar och pratar och skrattar och är mäkta förvånad och faschinerad av sina små vänner. Sötnosar!  


Här får ni vårat "vardagsschema", hur en dag ser ut ungefär med mat och sovtider. Lunch och mellis kan såklart intas på stan eller hemma hos vänner. Vi är ofta iväg så det blir en del "äta ute". Ni som inte har barn tycker detta med största sanolikhet är ointressant och kan sluta läsa typ nu. Jag tycker jag varit otroligt duktig som lyckats vända dygnet för oss båda och att Liten är så matglad. Det hjälper mig att få i mig mat varje dag för jag äter vid varje mål som Liten äter. Hejja hejja! Snart har jag gått upp till min startvikt som innan graviditeten (hoppas jag).


(Tiderna är ju ca, men diffar kanske på max en timme vissa dagar, allt förskjuts på helgen såklart).

 

08.00 - VAKNAR! Wiihooo.. dags att kliva upp!

 

08.30- Frulle.

 

10.00-11.30 - Back to bed! Dags att nanna middag. Inte jag då... helst.(Men hon luktar ju så gott.)

 

12.00- Lunch

 

15.00 - Mellis!

 

15.30- 16.30 Eftermiddagslur. Eftermiddagsluren kan inträffa tidigare också, den är lite flytande, beroende på vad vi gör.   

17.30 Middag.

 

19.30 Välling, natti natti!

 

Näe sitter här med sprängande huvudvärk. Ska ta en treo och en dusch sen blir det sängen. Min fina är på kick-off med jobbet så han lär väl inte dyka upp på ett tag  Det skulle vara middag och underhållning så det blir nog kul.


Nu säger jag god natt!


//

 


Av Sarah - 17 januari 2012 12:27

Verkar vara väldigt lång... är fortfarande förskyld, ingen feber nu. Liten är pigg piggelin så det är ju iaf bra!


Håller på och tvättar och plockar ner julsjärnorna, bättre sent än aldrig. Trisst att det blir så mörkt direkt. Skulle alltid vilja ha en stjärna i fönstret. Men o andra sidan går vi mot ljusare tider och snart är ju våren här! Kan man ju hoppas iaf  


Ska vila mig lite nu när Liten sover. Helt kry är jag inte än....


// 



Av Sarah - 14 januari 2012 21:57

Här hemma är vi sjuka. Min fina var sjuk i veckan så detta var väntat. Liten har sin första förskylning, hon har inte varit sjuk tidigare men nu så är vi båda deckade!  Det bröt ut igårkväll och jag hoppas det stannar vid en vanlig förskylning och inte sätter sig i öronen på Liten.


Har haft långväga besök i helgen, igår och en kort stund idag på dagen. Litens farmor och farbror är i stan och hälsar på nämligen. Idag blev det en väldigt kort stund eftersom vi är sjuka. Liten fick presenter trots att hon varken fyller eller är ngt annat speciellt. Tack snälla ni!!   


Nu ska jag krypa ner i sängen igen, feberfrossa/svettningar om vartannat, heltäppt i näsan och tung i hela ansiktet. Hoppas hoppas, detta går över snabbt. Näspray och alvedon är min räddning.



//


Av Sarah - 10 januari 2012 18:54

Hm. Hur ska jag uttrycka mig? Men jag TRIVS HELT SJUKT J*VLA BRA med att vara mammaledig. Är jag tydlig då?


Har haft en sån där tokrolig mysipys-dag med Linda och hennes lilla Agnes (som förövrig är en riktig sömntuta som Liten). Gick upp klockan 07 imorse för att åka till BVC. Väga, mäta och 6-månaders kontroll! Liten är svårväckt men tillslut kom vi iväg. Åkte ut till Bromma Blocks direkt efter BVC, lagom till öppning så jag var i i princip helt ensam där! Linda kom efter BVC hon med, hade tiden efter mig så det var tajmat 


Har ätit en smarrig lunch, provat kläder, spanat allmänt i butiker, fikat o snackat skit. Och såklart myst bebis! Jisses, lilla Agnes är 6 veckor gammal så det är lite skillnad. Har haft en heldag så nu är vi båda två lite lätt trötta, hehe.


Shoppade inte jättemycket. Det blev en åkpåse till sittvagnen, lite kläder till Liten och en fin t-shirt/blus till mig. Och en matskål (?) tallrik med sugplopp till Liten.  


   Fanns inte jättemycket att välja mellan så tog en vit mysig med fleece innuti som hon kan växa i, modell större med andra ord. Passar vagnen kanon!


  Lite kläder till Liten, Grattis på 6-månaders dagen!     


Det var min dag de! Nu ska jag plocka undan lite här hemma och natta Liten. Min fina är tokförskyld och sover redan.

Ska fixa någon kvällsmat och mysa ner mig i soffan sen tänkte jag, det måste väl gå någonting bra på tv som jag kan titta på.



Hepp hepp!

 

//




Av Sarah - 9 januari 2012 12:46

Ja, här hemma sitter vi fortfarande i myskläder. MEN vi gick upp halv nio imorse. Heja, heja! Det är enkelt att ha rutiner..


Har haft en rätt full helg, men trevligt med fint sällskap i fredags! Singstar och god mat. Lördagen kom min bror och hans tjej hit. Åt lite lunch och fikade. En promenad hann vi också med. Igår var jag hos Eini som nyss flyttat och hjälpte till att borra lite. Eller ja, borrade så gott det gick. Min slagborr bet inte på deras väggar, även fast den ska vara bra. STENHÅRT är förnamnet. Liten fick vara hemma med pappa och träffa farmor och farbror! Och mina öron ringde bra länge igårkväll. Borde egentligen haft hörselskydd på mig!


Ja det var helgen i korta drag. Idag skulle vi egentligen åkt ut till Bålsta och hälsat på men där är det sjukstuga   Får bli en annan dag helt enkelt! Vill helst inte bli sjuk. Såå jag ser fram emot imorgon istället då Liten blir 6 månader , Bvc (läkarkontroll) och en dag med Linda och hennes lilla Agnes väntar! MYS!


NU ska jag klä på mig och bege mig ut i friska luften!


Tjing!


//


Av Sarah - 6 januari 2012 13:47

Har ingen som helst koll på dagarna så att det var röd dag idag fick jag veta igår. Tänkte gå till apoteket idag men det är ju stängt här och jag orkar inte åka in till stan för det. Ska bara ha lite ansiktsrengöring osv.


Igår var mamma här. Hade en mamma/mormor dag! Jag började också med att försöka vända dynget så jag var uppe med tuppen klockan 07. Liten väckte jag 08.00 och det var en trött med glad Liten som höll sig vaken en o en halvtimme. Till saken hör också att vattnet skulle vara avstängt mellan klockan 08.30-15.00 så jag hade egentligen inget val att kliva upp om jag ville duscha o så, och det vill jag helst göra!


Mamma kom tidigt på morgonen och åt frukost och umgicks. Sen strosade vi i affärer hela dagen och invigde sittvagnen! Uppskattat av Liten som såg helnöjd ut men var tröttare tröttast då hon somna 20.00 igår och har sovit till 09.30 idag. Jaja, nya rutinerna får gälla på vardagarna och idag är det ju faktiskt röd dag. Mamma hade med sig en hög med fina kläder till Liten också och det uppskattas, tack världens bästa mamma/mormor!  


Håller i skrivande stund på att tvätta, ska åka till Fia lite senare för mat och singstar! Imorgon kommer min bror och hans tjej ner och hälsar på. Min fina jobbar tyvärr, men snart snart är han ledig igen! Wiihoo!


Hoppas ni får en skön dag!

 

//

Av Sarah - 3 januari 2012 22:09

Godkväll godingar!

 

Har varit iväg o träffat finaste Linda och hennes lilla. En god lunch och lite span i butiker resulterade i några reaklipp. Köpte ingenting till mig själv utan bara till Liten. Mys och träffas med dom små och jag längtar till hennes lilla blir större och Liten också såklart, då får dom mer utbyte av varandra.  


Just ja! Igår så hände det. Liten sitter! Stadigt och bra, helt själv. Jösses, vart tog min bebis vägen? Mamma kommer upp på torsdag och tar då med sig sittdelen till vagnen (har magasinerat den hos dom eftersom vårat förråd redan är överfullt, hehe.) Liten ska få premiäråka den såklart, men vi kommer fortfarande ha liggdelen på långpromenader då det är nannadags. Eller man kan ju ligga i sittdelen också, vi får se hur det blir!  


    Stora tjejen!


Imorgon ska jag på allvar gå upp tidigare än 11 och försöka vända tillbaka dygnet. Ska träffa mammagruppen mitt på dan och lite senare kommer nog Frida på besök. Om det inte är sjukstuga hos dom.


Nu ska jag dricka te med min fina!   



//

Av Sarah - 1 januari 2012 23:30

YEAH. Nu går vi in i 2012.


Vi lämnar 2011 bakom oss och har ett nytt fräscht oskrivet år framför oss. Känns hur bra som helst! (Förutom att min mammaledighet går in på halvtid nu). Det känns lite som livet börjat på nytt, Liten har kommit till oss det är en härlig, omtumlande resa att följa henne. Det absolut häftigaste jag varit med om! Jag är en tänkare och har alltid tänkt väldigt mycket, på allt möjligt egentligen, lätta och djupa saker. Nuförtiden tänker jag också väldigt mycket, men kanske ur lite andra perspektiv. Lite mindre på mig själv med andra ord!   Liten kommer alltid först.


Har haft en trevlig helg med god mat och gott sällskap. Känner mig kanske en aning gammal när klockan närmade sig halv två på nyårsafton och jag mätt, nöjd och belåten kröp ner i bingen för att sedan sova ut till 11 idag. Med lätt huvudvärk som senare uttvecklades till något värre och jag måste väl erkänna att jag nog är påväg att bli sjuk. Har spenderat dagen i soffan och mycket mer än så är det inte. Slösurfat i princip hela dagen så snart kräks jag på allt som har med Internet att göra.


Min fina är iväg ikväll på lite stand-up, och jag ska snart gå krypa ner i sängen bredvid Liten. Imorgon har vi en vision att faktiskt komma ur sängen lite tidigare än 11 och hitta på någonting. Sista lediga dagen innan D börjar jobba igen.


Näe, nu ska jag sluta ordbajsa och stänga ner. Och jag hoppar över alla klyschiga avslut för detta år...



Kort och gott önskar jag er ett fantastiskt nytt år!

 

//


Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards