denrosafriheten

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Sarah - 16 december 2011 19:00

Nu orkar jag snart inte torka en enda spya till. Man hinner knappt ut i hallen med rena kläder!


Nybadad, ren och mysig. I vaddå? 2 minuter? Liten spyr hela tiden känns det som. Spelar ingen roll om hon nyss ätit. Har hon sovit spyr hon ystat illaluktande vitt kräk. Byter kläder jämt och ständigt, har slutat fundera så mycket på vad hon har på sig för dom åker ändå av snart.


Omogen magmun? Luft i magen? Inte rapat tillräckligt?  Hon verkar helt oberörd och flinar ofta efteråt, vilket gör det hela faktiskt lite lättare. Hade hon varit ledsen hade jag slitit mitt hår. Men hon firar av världens flin efter varje kräkning. Skönt att kräkas kanske?


Fredag kväll och min fina kommer snart hem. Ibland kanske man inte vill vara nerspydd, lukta gammal disktrasa och ha mjukiskläder för 5:e kvällen irad. Man kanske vill vara hel och ren, ha anständiga kläder på sig, känna sig lite fin och faktiskt lukta lite gott. Allt detta går ju när Liten somnat.


Hon har varit vaken länge nu , badat och ätit. Dags för sängen, men jag vet, att så fort pappa sätter foten innanför dörren får Liten obegränsat med energi, uppspelt och gladare än gladast. Detta kan hålla i sig orimligt länge. Hon får superpower helt enkelt.


Så jag väljer att vänta, låter den där sista spyan vara på tröjan. Låter henne gnälla en liiiten stund till, pjamas och nattningen får vänta. För snart, om några minuter, så kommer pappa hem.



//

Av Sarah - 16 december 2011 14:41

Äntligen lite helgkänsla. Den uteblir lätt när man är ledig hela tiden och min fina jobbar extra nu inför julen.

Lyckades komma upp i mänsklig tid imorse och åkte till BVC och mammagrupp. Liten diggar sina kompisar och hon pratar, bubblar och skrattar mest hela tiden. Gullunge! 


Har trotsat regnet och gått en långpromenad här hemma i mina hoods. En sväng till apoteket och affären blev det också. Nu tänkte inte jag göra något mer som innefattar "utomhus". Ska slänga ihop lite pepparkaksdeg, den måste ju vila över natten och imorgon blir det bakning etapp 2. Vi har lyckats svulla i oss två burkar peppisar här hemma till kvällsteet, och vi har nallat på lussebullarna. Vansinnigt gott! Så det blir till och baka ny sats till julen.


Igår var jag och Cecilila i Nacka Forum och letade julklappar. Jag har inte så mycket och fixa och det lilla som skulle fixas är redan fixat! Hehe... Men en eftermiddag med fönstershopping och en god lunch är ju aldrig fel!


Hela helgen är uppbokad och jag längtar som en tok till nästa vecka. Då ska Liten äntligen få träffa sin nya kompis som hinner bli 3 veckor gammal! Senare i veckan åker vi till Mariefred för att fira jul. Min fina som jobbar kommer någon dag senare, men men vad gör man inte? Snart kommer han vara ledig jättemycket och ha all tid i världen för oss! 



NU ska jag göra ett ryck!



// 

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards