denrosafriheten

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Sarah - 13 december 2011 20:37

Idag. Idag är det precis 1 år sedan hela mitt liv tumlades runt. Vi fick nämligen se en ack så liten men sprallig krabat i min mage. Något som skulle starta livet på nytt, en berochdalbana med känslor till att börja med.


(v.10+4)     v.19+4


Mini kallde vi den lille krabaten för, som växte på i sin ordning. På stora ultraljudet fick vi se en livlig bebis som både smaskade med munnen och viftade på tårna. Allt såg normalt ut och jag kunde pusta ut. Jag jobbade på som vanligt och förutom att vara gravid och illamående så blev jag tjockare och tjockare...


(v.17)   (10 dagar före BF.)  Har inga bra påklädda bilder så ni får nöja er med dessa. Naket får bli ett annat inlägg  


Tänk att ett litet liv växer i en och allt allt fungerar, det är nästan omöjligt att förstå. Man jobbar på och har sin vardag, magen blir tyngre och tyngre och jag hann nästan glömma bort att jag faktiskt skulle föda barn! Jag mådde otroligt bra förutom illamående i början och jag diggade min mage stenhårt även på slutet. Målade om vardagsrummet och alla lister och dörrfoder 7 dagar innan Mini tittade ut. Snacka om att leva i någon slags fantasivärld där magen bara var något som hörde till. Att det faktiskt skulle komma ut en krabat som skulle ta mig med storm var något jag knappt vågat drömma om.


Hursomhelst kom Mini, på utsatt dag som en blixt från ingenstans. Tog oss med storm och är mer älskad än hon någonsin kommer förstå.


  Ett par minuter gammal...


    Så liten och alldeles perfekt. Välkommen!


  På BB. 1 dygn gammal. Pappas sovstil!





Så mina vänner, Lucia kommer alltid vara en speciell dag för mig.



//





Av Sarah - 13 december 2011 10:29

Hej godingar!


Har inte bloggat igen på några dagar. Har varit i Småland hela helgen! Efter en lång väg ner med lite incidenter som trasigt halvljus, uttråkad Liten och en otroligt dåligt hamburgermeny så kom vi fram. Vädret var inte att klaga på!


Har träffat världens finaste lilla Alicia, så liten så jag är helt fascinerad! 3 veckor gammal men stor som en nyfödd. Bör tillägga att hon är några veckor för tidigt född också. Tänk att Liten varit så liten! Man glömmer fort..  


     


En trevlig helg med långpromenad, tacos och Laserdome för killarna. Jag och Angelica stannade hemma och myste med bebis! Liten har fått träffa både sin kusin och farmor. Hemvägen gick galant med bra väder, nya halvljus, påfylld spolarvätska och åtdragna däck. En traditionell Max-burgare och Liten höll ut nästan hela vägen hem.


Igår var en kommahemochegentligenintegöraettsmack-dag, men som ni vet så lider jag av någon sjuk rastlöshet. Så passade på att tvätta ALLT, kläder, filtar, lakan you name it. Städade ur och skurade kylskåpet, tog hand om Liten som vill vara med hela tiden. Helst ska jag titta på henne konstant för all uppmärksamhet måste hon ha, enligt henne själv. Torkat spyor, bytt blöjor, sjungit barnvisor, busat, pussats och myst! Handlat mat och slängde ihop köttfärssås och spaghetti. Tittat på julkalendern, ätit pepparkakor och druckit te. Badat Liten, duschat och myst ner mig i en renbäddad säng. Ja, det var nog min dag.


Idag vaknade jag tidigt för en gång skull, klockan stod på 08.22 och jag har faktiskt lyckats hålla mig vaken sen dess. Liten har sovit i vanlig ordning till 10.30 Ska packa ihop oss för en liten promenad, sen tänkte jag baka lussebullar!


Hoppas ni får en skön Lucia!


//

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards