denrosafriheten

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Sarah - 7 december 2011 15:23

Det blev lite maffigt  och försöka få med hela året så jag kör ett axplock från några höjdpunkter!


Efter ett "jobbår" utan sommarsemster så begav vi oss till Malaysia, 17 dagar med SOL . Endast en flygbiljett ToR, resten löste vi längs med vägen...15 timmars flyg senare...


     

Tog oss rakt genom landet till en ö på andra sidan. Vi åkte båt och snorklade en himla massa, såg korallrev, sköldpaddor, färgglada fiskar, hajar och en hel del konstiga växter. Var på djungeltrek och upplevde det vilda på nära håll. VARMT och fuktigt är förnamnet.



       

Hade ett par dagar i Kuala Lumpor där vi såklart besökte Chinatown (blä!), smakade på konstiga saker, handlade skräp och gick vilse i ett sjukt stort parkeringhus vid Petronas Tower. Var runt i alla stora gallerior och shoppade en del. Åkte alla deras färdsätt utom inrikesflyg!


Väl hemma så var sommaren här...


      

Chillade, grillade, badade, drack och roade oss!




          

Ätit god mat, åkt ännu mera  båt, trängts med alla andra för att få en skymt av kungabröllopet!



       

Varit i Småland ett par vändor och grillat, ridit varit på marknad, myst och umgåtts  osv osv...


I oktober satte vi oss en en gång på flyget, och denna gången till Egypten...


     

Där vi mest chillade, solade och badade och lekte. Var på två turer till havs och snorklade, åt "egenfångad" fisk till lunch. Eller iaf fisk som båten fångat, hehe.


      

Åkte ut i öknen med jeep, red kamel och upplevde SAND på ett nytt sätt.


 Sista dagen på hotellet hade städaren vikt handdukarna, detta resulterade i......



  Mini!! På Lucia fick vi se denna lilla plutt på ultraljud (v.10+4).  



Ja det var väldigt korta drag och de flesta bilder ligger på min dator som inte fungerar, men efter önskemål så fick ni nu några bilder iaf!  



//


           

Av Sarah - 7 december 2011 14:46

Sitter och kollar lite gamla foton från året som gått och förra. Kan inte annat än bli nostalgisk. Tänkte därför bjuda på två bildbomber... har tyvärr inte tillgång till min alla bilder eftersom min dator kraschat men jag bjuder på det lilla jag har.


Det får bli ett axplock av det bästa helt enkelt.


Hold on... snart läggs det upp!


//

Av Sarah - 7 december 2011 10:27

Är uppe en timme tidigare idag. Känns skönt. Liten har sovit i pricip hela natten och nu är hon pigg och glad. Slapp feber denna gången och låren ser fin fina ut, ingen knöl, ingenting!


Jag tänker oavsett inte göra någonting avancerat idag förutom att fixa lite hemma och gå en promenad. Det ser kallt och friskt ut ute så på med vinterjackan och mössan.  


Nu ska jag först äta frulle!


//

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards