denrosafriheten

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Sarah - 27 oktober 2011 23:23

Ensam hemma. Fotbollsträning ikväll så jag är solo. Liten har precis somnat utan skrik (!) hon höll sig vaken i 3 timmar sen tyckte jag att hon skulle sova och det tyckte hon med idag. TACK för det. Hon är i någon gnäll och skrik period nu så när jag tycker vi ska sova så pressar hon sig ytterligare någon timme för att sedan bli hysteriskt övertrött. Och då har jag sjungit godnattvisa tusen gånger, läst saga, varit ute med vagnen osv osv. Hon somnar gärna så länge man håller på med detta men slår upp ögonen o skriker när man slutar. Som grädde på moset får hon gärna till ett par kaskadspyor över hela rummet därimellan. Som tur är händer det inte så ofta utan hon somnar oftast snällt efter EN godnattsång eller saga utan att kräkas upp kvällsmaten.


Jag har en aning senare än jag tänkt gjort iordning mackor med smörstekta kantareller och en kopp te. Jag måste egentligen styra upp mina matvanor. Jag fortsätter att rasa i vikt och jag måste skärpa mig! Frukost lunch och middag. Gärna mellanmål också, det är min utmaning!


Idag träffade jag fina C. Vi har sprungit på stan och shoppat. Jag handlar såklart till alla utom mig själv. Det blev en schysst t-shirt till min fina och lite kläder till Liten. Välbehövligt! Hon växer i raketfart så behöver fylla på lite så att säga. Imorgon ska vi ta oss en sväng till stan och fixa hjulen på vagnen som knarrar. Emmaljunga i ett nötskal. Problemet var där redan när vi fick hem den men vi har helt enkelt inte orkat oss iväg. Har pratat med butiken och det ska inte vara några problem att fixa. Förmodligen luft som kommit in mellan lagren (punkteringsfria hjul bör tilläggas).


NU ska jag hoppa in i duschen och sen sova! Måste vara pigg piggelin så jag orkar med kvällen imorn 


God natt!

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards