denrosafriheten

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Sarah - 16 augusti 2011 18:46

Idag är det andra dagen hemma ensam med min liten. Igår var vi på BVC och fick träffa den sjuksköterska som ska följa vår lilla tjej i några år frammåt. Jag kan inget annat än vara helnöjd. Vi klickade verkligen, helgo och mysig och jag skulle kunna prata om precis vad som helst med henne. Skönt! Jag har fått höra rätt så mycket negativt om BVC under graviditeten så det här kändes verkligen bra. Om sanningen ska fram så har jag fått höra mycket negativt om i stort sett allt som har med barn o göra under graviditeten. Och jag kan tala om att ingenting har stämt hittills!


Well well, jag har min lilla tjej och jag tänker inte lyssna på hur allting ÄR .   


Idag iaf så började vi med en fet sovmorgon till klockan 11. Mysigt att snusa bebis och bara sova bredvid varann. Min fina åkte till jobbet redan kl 5 imorse  

En lång dusch med hårinpackning, rakat benen, peeling och lite fotvård hanns med efter frukosten. Har filat och målat naglarna också. Så skönt att pyssla lite med sig själv! Bra start på dagen.


Tog en promenad och en sväng till affären under eftermiddagen. Har lagat hemgjorda köttbullar, kokt potatis med lingon, broccoli och egen sås. Mums! Jag ska försöka lära mig laga riktig mat nu! Inte fuska som jag alltid gör, med pulvermos osv.


Tänkte inte anstränga mig alltför mycket nu utan krypa upp i soffan med min fina. Liten sover sen ett tag tillbaka, kanske blir det en kvällspromenad lite senare.


 

Världens bästa tjej såklart! Växer som hon ska och mäter nu hela 56 cm och är 4470 gram tung. Jisses, det går så fort!  



//

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards