denrosafriheten

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Hemma i stan..

Av Sarah - 11 augusti 2011 12:30

efter några sköna dagar i smålandet och Ölandet.  


Har haft en hel del sol men också ett par ordentliga oväder. Som tur är så kom regnet och åskan under nätterna. Det märks att hösten närmar sig!


Vägen ner gick smidigt med ett par stopp och väl framme grillade vi och åt egenfångade kräftor. Mums! Trots lite kyligare kvällar har vi suttit ute och ätit. Med filtar och en o annan tjock tröja så gick det.


I lördags gick vi en långpromenad till stranden med picknick. Strålande sol men tyvärr så blåste det en hel del. Nästan alla badade  Kan tillägga att det finns både kräftor och stooora fiskar i den lilla sjön, så jag avstod!


  Det ser varmt ut iaf!

    Påklädd liten dam, det blåste kallt och jag önskade jag hade haft en tröja med mig!


I söndags åkte vi vidare till Öland och bästa Fia! Charmiga små stugor och vi fick äran att sova i den stora med dusch . Vi grillade och chillade.


     


En tur till ett soligt Borgholm och vi promenerade runt och tittade på det mesta. Hittade ett o annat fynd i ett par butiker. Eftersom säsongen närmar sig sitt slut så var det sjuk rea!  


Vi snubblade såklart över en minigolfbana och självklart körde vi en match. Efteråt smällde vi i oss världens största glass. Tre kulor, mjukglass OCH grädde i en stooor våffla! Ingen tjockångest här inte , bara semesterlyx!


     


Grillen gick varm varje dag och vi satt och pratade och chillade hela kvällarna på verandan. Ett lite läskigt oväder drog över oss ena kvällen. Såpass att golvet skakade i den lilla stugan! Hua, mysigt men också lite läskigt.


Vi gjorde en liten utflykt till norra Öland för att gå på marknad den sista dagen. Varmt som tusan i solen men desto kyligare så fort den gick i moln. Vi köpte strumpor (till mig), ett par byxor till liten och marknadsgodis såklart!  


På vägen tillbaka så stannade vi till för att titta på kameler. Sveriges enda kamelranch? En liten bensträckare var behövlig iaf.


     


  Finaste!  


Åkte hemmåt igår och bilresan gick smidigt trots lite regn här o var. Ska packa upp, tvätta och pyssla lite hemma här nu.


(Nu kan ni inte klaga på att det är för lite bilder i bloggen  )



Tjipp!


//





 
 
kaosfia

kaosfia

14 augusti 2011 13:00

Så kul att ni kom!! =) Hoppas ni kommer igen så vi får göra allt vi inte hann med! Nästa år kanske stranden lockar en aning mer! och så måste vi ju titta på kvarnarna!

http://kaosfia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 17 juli 2012 14:33

Nej inte jag iaf. Loggar in här av en slump då nya appen släppts. Nu kan man alltså blogga från mobilen och jag har alldeles precis just nu börjat utforska denna och hittills verkar det väldigt smidigt! Ser att det är en hel del som är inne tr...

...

Av Sarah - 19 mars 2012 18:46

    Bloggpaus...     Tar en bloggpaus på obestämd tid. Har inte bloggat på länge nu och jag har alldeles för mycket (roligare) saker att göra. Jag återfinns på mobiltelefon och IRL. Har funderingar på att stänga ner mitt facebook-konto ocks...

Av Sarah - 7 mars 2012 09:51

Vaknade lite motvilligt imorse och var en aning trött efter gårdagen. Fick dock sovmorgon till nio så det tackar jag Liten för! Igår åkte jag och C in till söder för lite smarrig mat, någon öl och Stand up på Big ben. Ingen vanlig Stnad up utan olika...

Av Sarah - 6 mars 2012 13:41

Vaknade 07.30 av alarmet och snooozade till 08. Jag är en tidsoptimist och tänkte att 50 min borde räcka för mig o Liten att göra oss startklara. Det gick.. men nästa vecka tänker jag nog kliva ur sängen en kvart tidigare!   En rask promenad i nå...

Av Sarah - 5 mars 2012 20:25

Imorgon förmiddag ska vi på Babysim! Ska bli så kul o ta med Liten dit, tror hon kommer tycka det är spännande med stor bassäng och små bebisar att titta på. Hon kommer säkert tillhöra den äldre skaran men va gör det? Det är ju aldrig försent o vänja...

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards