denrosafriheten

Alla inlägg den 29 december 2010

Av Sarah - 29 december 2010 20:50

Varning för att åka till stan om man fått för sig att hitta några sk. fynd!

Sjukt mycket folk, milslånga köer till alla provhytter, och en hel del skumma/äckliga/illaluktande människor på tbanan på vägen hem.



En eftermiddag på stan med ett partytaggat gäng. Vi hittade tillslut masker och jag lyckades klämma ner mig i en superfin klänning. Smycke, lösfransar och sotat smink så är outfiten för nyår klar. Lite ute i sista stund, men man handlar ju bäst under press  


Inga fynd på rean, som mer eller mindre är hysterisk. Det vi istället frågade oss så fort vi satt foten innanför dörren var  "Var är nyheterna?" Och ja, dom fanns ju där, och nästan inga människor, folk är så upptagna i 50% lapparna så det nya får vänta. Jag hittade fynd även om det inte var på rea!



Nu blir det en dusch och sen sängen, ska upp okristligt tidigt imorgon. Och då menar jag innan 04.30



God natt!   



//

Av Sarah - 29 december 2010 20:35

Hade en skön helg hemma hos mamma o pappa med god mat, massa fina julklappar och filmkväll!


Tyvärr dog kameran efter typ 3 timmar, men jag hann fota litegrann när vi var ute en sväng på julaftonsmorgon. Påpälsade till max och med sparken i högsta hugg blev det en mysig start på dagen.


 

Så skönt att komma ut till landet och bara va, slippa all trafik o illaluktande gator. Snö luktar så mycket godare hemma!  


 

Alldeles tyst i varenda hus och inte en bil så långt ögat kunde nå. Bara två små krakar som var ute i det piggfriska vädret. Med lite mat och täcke klarar man mycket.


 


Inte ett enda sandkorn eller salt, så perfekt sparkväder med andra ord.  

Och nej, stan var inte så lockande när trafiken tätna redan vid Södertälje. Vi borde åka oftare och semestra och bara ta det lugnt.


Det blev ett kort inlägg om julen, hade en superskön helg och jag har fått ett par griller i hjärnan. Iphone kanske inte är så dumt? Kanske ska satsa på kvalité i allt jag köper? Inte ladda ner film m.m Och visst vore det kul med en ny stor tv?




  



//

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards