denrosafriheten

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sarah - 10 oktober 2010 23:13

Nu är allt i sin ordning här hemma.


Nu blir det te och film; The last Airbender.Ska mysa ner mig i soffan och hoppas på att snart bli trött. En tiiiiiiidiiiig morgon imorgon väntar.



Nu är det semester!!! Egypten here we come!!!  




Jag tar ett litet blogguppehåll men återkommer om en vecka!



-Offline.



Av Sarah - 10 oktober 2010 20:36

Har lyckats packa kläder, flipflops och bikini (3st borde väl räcka?). Det blev väldigt många linnen och klänningar. Har gått igenom väskan 2 gånger men kan inte plocka bort något nu. Måste ju ha lite valmöjligheter där nere! Nu återstår necessären som av någon anledning brukar väga mer än resten av bagaget.  


Ska bege mig upp till Ica för att handla lite tidningar, och jag hoppas nya numret av Cosmo har kommit. Kärring som jag är ska jag ha en korsordtidning till solstolen oxå.


Whaa.. nu börjar det faktiskt närma sig. Måste vara på Arlanda senast 07.00 imorn bitti.



 //

Av Sarah - 10 oktober 2010 11:30

Ja, var ska jag börja? Vi var ju iväg och bowlade igår och det va superskoj! Killarna förnekar att dom ens varit och bowla , och jag får inte lägga upp deras resultat what so ever. Men jag tänkte att jag lägger upp mina så förstår ni bättre....  


 

Vi körde 5 serier , så den sista räknas inte. Slutet av serie 3 och hela serie 4 var ju lite av en dröm för min del! Jubel och applåder avtog och det blev lite mer buttra miner när dom insåg att dom blev TOTALKROSSADE. Mohahah!!!


(jag hade velat ha en bild med alla resultat som på skärmen men killen visste inte hur man skrev ut det, så vi fick våra egna på varsitt papper tyvärr!)


Det här kommer jag leva på lääääääängeeeee!!!  


Av Sarah - 9 oktober 2010 18:08

Puh! Har fått en hel del uträttat idag, imorgon blir det tvätta och packa.Börjar nog få lite resfeber nu, vill inte glömma något och vill absolut inte störta med planet. GAAH!


Har blivit underhållen med hockeyspel, hamsterboll och singstar här hemma. Snart ska vi iväg och bowla, känn pressen grabbar!   


 


Haha, lekte precis lite med webcamen. Lite roar småbarn. Höhö.


  

Av Sarah - 9 oktober 2010 12:17

Så var det äntligen helg! Wiiiee!! Har haft en mysig lördagsmorgon med täcke i soffan och ett TrueBlood avsnitt. Har även provspelat lite på den nya Ps3 Slim!!!


Nu ska vi åka in till stan och uträtta en massa ärenden. Så man äntligen kan börja bocka av lite på den låååånga listan. Ska möta upp världens bästa lillebror oxå som ska passa mina små monster hela veckan!   



See ya later!


Av Sarah - 7 oktober 2010 21:18

Nej inte alls faktiskt. Däremot plötsliga glädjerus, en såndär känsla som sprider sig genom hela kroppen och man känner sig som världens lyckligaste. Vilket brukar resultera i ett *wiiiiiiieeehhhhhh* och ett hopp upp i luften.  


Jag är som bekant SÄMST på att planera, och väntar mer än gärna in i sista stund innan jag gör något. Denna gången tänkte jag faktiskt vara ute iaf 2 dagar tidigare än vanligt. Och redan nu börja fundera litegrann.....


I helgen måste jag tvätta, ta fram min fina rosa resväska och börja fundera på vad jag ska packa. Bikini är ju givet, men resten? Växla lite pengar, köpa lite tidningar, solskyddskräm (!) och sen så får jag ju inte glömma någon mumsig lotion så man kan lukta sommar och godis hela semestern!


Ska ju inte vara borta så länge men jag skulle ändå kunna dö litegrann om jag missade packa ner något som jag ville ha med (strandlektyr bl a).


Jag har beslutsångest gällande datorn, ta med eller inte??????

Förmodligen kommer den få stanna hemma. På semestern ska man inte tänka på hemma tycker jag! Om den skulle den få följa med då skulle man ju vilja kolla mailen, facebook och uppdatera bloggen såklart.  Vilket inte är meningen på semestern ju.



Aaaah längar till solen och havet nu!!!


Här kommer en bild från Malaysia så länge...

 

Ska hoppa in i duschen nu! Hoppas på ett mirakel att jag ska palla gå upp o masa mig till jobbet vid 6, annars får det blir till 9. Tack för flex. 



Puss o godnatt godingar!


Av Sarah - 4 oktober 2010 22:02

**************************************************
***************************

**************************************************
***************************

**************************************************
***************************

**************************************************
***************************


Jag hade kunnat skriva om hur mycket jag haft på jobbet, hur illa jag mådde på tbanan på vägen hem och hur trött jag är just nu. Och om hur lite jag bryr mig om vissa saker.


Men jag hoppar det!


Ska slänga mig i en varm dusch och mysa ner mig i sängen med ett avsnitt TrueBlood. Full rulle som vanligt här hemma och det går ju bara inte att vara på dåligt humör! Mina fina bästaste killar.    Tänk vilket bekymmerslöst liv.



Godnatt!  

Av Sarah - 3 oktober 2010 17:00

Mmm nu är jag som en ny människa. Har pysslat om mig själv hela eftermiddagen och hunnit med o slappa o mysa med  mina söta i soffan. Vissa söndagar är ju bara för sköna! Skönt att inte vara bakis heller .


Har precis varit ute en sväng och handlat. Ikväll blir det tacos o film. Vi tänkte se Knight and day. Nu ska jag börja med maten o vänta på att min fina ska komma hem!   


Just ja, har suttit o surfat runt på lite Egypten-sidor. Och nu längtar jag ju bara ännu mer. Dagens väder är 38 grader och sol! Lär säkerligen vara lite svalare om en vecka då vi åker men ändå! Slippa blåsten och kalla mornar för en liten stund.


Ett par bilder från dagen---->


Bra start med varm choklad o grädde med smarriga mackor såklart!


 

Ett par anledningar att inte lämna soffan.. iaf i första taget!


 

Och självklart min lilla godis som vägrar lämna mig ifred (what so ever).


 


Hoppas ni får en mysig kväll! (Jag har börjat längta lite smått till julen oxå) Och jag vet ju ett par till som brukar vara tidiga med det.  




Tjing!




Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards