denrosafriheten

Alla inlägg under september 2010

Av Sarah - 12 september 2010 11:11

Godmorgon!!


Hade en superskön lördag igår. Mös ner mig i soffan med filt o frulle o kollade idol = bra start på dagen! Vid 18-tiden begav vi oss ut för lite middag och bowling, trots att jag fick stordäng så var det roligt. Jag hävdar iaf att banan lutade mystiskt åt höger.   

En lagom kväll med några öl och god mat som slutade såsmåningom i soffan med Frida och min fina. Idol och fet godiskål fanns tillgodo!   


  


Eftersom min kamera börjar säga upp sig så har jag börjat kolla på systemkameror. Jag vill, jag vill, jag vill HA!!!! Min digitalkamera fotar kassa bilder och det är glapp i skärmen. Okej att systemkameror är större och otympligare men jag har hittat ett par stycken som verkar vara bra för förstagångare. Någon som har ett bra tips på systemkamera?

 

 

 

  

 

 

//


 

 

Av Sarah - 11 september 2010 12:27

Skönt med sovmorgon! Har sovit som en stock hela natten, och det är såå skönt att slippa ställa det där förbannade alarmet.


Dagen idag är lite oklar, kan inte bestämma mig än.



Men först, frulle!! Och jag tänke slänga på ett idolavsnitt eftersom jag missat det hela veckan.  



Laters!



Av Sarah - 10 september 2010 21:00

Yes, freeeedaaaag!!!


  • Middag med bästa - check!
  • Tända ljus och filt i soffan - check!
  • Världens största godisskål -check!
  • Film - check!
  • Te och cookies - check!
  • Sovmorgon imorn - CHECK!

 



  


Av Sarah - 9 september 2010 21:57

Här går jag runt och tror att det är onsdag. MEN det är ju fredag imorgon!!   


Idag har varit en otroligt lättare dag än igår, jag har sprungit runt med humöret på topp och haft massa energi trots lite sömn. Haft lagom mycket att göra och tiden har runnit på. Så nu är det ju helg imorn! En ynka dag kvar bara.


Blev positivt överraskad ikväll med middag, levande ljus och musik. Fina du! 

Gott var det och nu sitter jag här och jäser i soffan. Funderar lite på helgen och längtar lite extra efter sovmorgon.


Har inte tid med det här nu, måste duscha innan klockan drar iväg.

Ska se film ikväll, en kopp te och cookies blir det oxå !





 




Av Sarah - 9 september 2010 00:05

Med en hel del ögonbrynshöjande diskussioner, onödigt vetande och så kallade lösningar på världsproblem. I just don´t give A SHIT!

  

Efter allt så var jag väl värd en sväng på stan. Shopping är ju trots allt bästa botemedlet mot dåligt humör! 2 par (!) nya skor, ett linne och tshirt , nagellack och sminkborttagning. Massa fynd = NY MÄNNISKA.  


Ett litet stopp på söder för fika med Lisen och bästa Frida. Pastasallad till mat och denna gången ingen morotskaka! Nyttiga Jag!  


Man kan nästan tro att det är Nyttighetens dag idag. Jag hann knappt hem och vända förens träningsoutfiten va på plats. En långpromenad i kvällsmörket, en trappa vi terroriserade ca 10 ggr (upp o ner), och av en slump stötte vi på ett äppelträd. Pallat äpplen har vi inte gjort sen barnsben men vi kom undan och gud så gott med äpple!


Nu blir det lite te och macka. Ett avsnitt TrueBlood och sen sova! Imorn börjar jag 11 så det är ingen panik än så länge.


(trist o blogga utan blider men det ska bli bättring)



Godnatt mina godingar!



  

Av Sarah - 7 september 2010 19:45

Har precis tryckt i mig Frödinge ostkaka och till efterrätt (!)daimchokladkaka. Härligt att man kan bestämma precis vad och när man ska äta. Jag har fortfarande inte smält den tanken sen jag flytta hemifrån (vilket nu är 6 år sedan). Nu menar inte jag att jag är uppvuxen på äcklig mat, men man är ju sugen på olika saker varje dag. Sen är det sååå skönt att få ta sig en macka när man hackar, kokar, steker och fixar i köket utan att vara minsta orolig för att ev inte orka maten. Isf blir det ju matlåda! Och hurra för godis mitt i veckan!   

Så länge jag äter ett lagat mål mat om dagen är det ingen ångest här inte. (dagens lunch på delin räknas).


Ikväll blir det iaf lite motion, en kopp te hos Frida och pga Fotboll blir det nog ingen Idolpremiär. Mys hursomhelst!   Och visst är det skönt o va ute o röra på sig nu när det börjar bli kyligare ?


Imorgon blir det möte hela dagen, denna gången nästan som i skolan. Så ska läsa på lite ikväll, för att inte verka helt bakom flötet.    



Laters!



//


Av Sarah - 4 september 2010 11:00

Tvättstugan bokad en lördagmorgon, hur smart är det ? Jag är ju världens tröttaste på morgonen och speciellt om jag varit ute. Gårdagen var dock trevlig!


Det började med en middag med bästa Emma och mitt hjärta på PizzaHut, en stor familypizza med cheesycrust lyckades vi smälla i oss. Lite vin och öl och en hel citron till efterrätt! (citronen hade en mycket betydelsefull roll och fick inte missas).


Matchen sändes en trappa ner och vilken lyx! Vi var helt ensamma, så bästa plats med god dricka och vi kan erkänna att efter en hård arbetsvecka krävs det inte så mycket (ca 1 ½ glas) innan allt är jätteroligt.  


Vi drog vidare till Anchor där några fler anslöt. Bra musik, lite spel och trevligt snack (en person försvann utan hejdå, och vi alla undrar varför?). Dock började jag och Emma känna av dansnerven litegrann. Vidare gick vi till Storstad och sen Olssons. En heltrevlig kväll, vi fick lite dans och av någon anledning en väldigt god drink på slutet och av erfarenhet är den sista drinken aldrig den bästa.



Såå nu sitter jag här i soffan, med tvätten i full gång och jag är nog lite bakis.



Laters!


   

Av Sarah - 2 september 2010 22:48

Dagens till ära har till stor del bestått av möten. Vilket bara är positivt! Trevligt och skönt att få sitta ner för en gång skull och bara prata om viktiga och oviktiga saker. Eftermiddagen gick snabbt och jag nästan drunknade i grejer!  


En lagom torsdagskväll som började med middag och fika på söder med fina Anna. Efter ett kort besök på stans deppigaste ställe begav vi oss till Hotellbaren. Mycket bättre!


  


Tillslut var vi några stycken. Alla jobbar men ett litet stopp på söder kan väl aldrig skada. Och vin/öl är ju som godast på torsdagar!  

Ett liveband överraskade lite senare och det var verkligen glad musik. Kanske inte den sortens musik jag skulle sätta på hemma men verkligen på-bra-humör-musik!

 

 

Nu  börjar klockan bli sädär snarthoppaisängendags och jag drabbas som vanligt av AlfonsÅbergsyndromet.

 

Jag ska bara.......

Jag ska bara.......

Jag ska bara.......

Jag ska bara.......

 

 

God natt !


  

 

 


 

 

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards