denrosafriheten

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Sarah - 1 juli 2010 22:01

Idag har det varit en helt vanlig torsdag. En helt vanlig dag på jobbet och jag trodde för en minut eller två att det skulle vara ett helt vanligt väder (strålande sol och 100 grader varmt) men iställlet gråmulet. Tunga moln täckte himlen hela förmiddagen, lite lättare efter lunch men fortfarande åska i luften. En tung huvudvärk kom som ett blixtnedslag och deppigheten från min sida var ett faktum. TRÅKIG TON.


En ipren , lite godis, och en liten sol som smög sig fram precis när jag klev utanför jobbet resulterade i :



  

  


Fantastiskt god mat gjord med mycket möda (och kärlek såklart). Grillmaestro fixade biffen och den supergoda såsen var gjord med hemligt recept, och som vi förstod hade såsen anor från förfäder långt bak i tiden  

Tyvärr exploderade den "ugnsäkra" formen med den hemlagade äppelpajen i ugnen!! Vi undrar fortfarande om man inte kan ta en form ur kylen o rakt in i ugnen? Eller om det möjligtsvis fanns en spricka i den från början? Efter snabba takter blev det iaf en ny paj , men denna gång en såndär färdig från ICA. Kanske inte lika god som vår hade varit men med extra mycket vaniljsås gick det rätt bra. 


Tack för ikväll! Och tack för morgondagen! En bil som väntar, och en massa viktiga ärenden ska uträttas, denna gång under mer humana förhållanden.   



//




Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards