denrosafriheten

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Sarah - 13 juni 2010 13:12

Nu är jag hemma igen efter en helg hos mamma och pappa. Allt är sig likt och i den lilla staden tycks tiden stå stilla. Fredagkvällen tillbringades hemma i villan, med mat och godis. En film var på tvn men jag och mamma tyckte en kvällspromenad och villapriser var roligare. Nu tar jag tillbaka allt om villasnack och jag trivs nog rätt bra i lägenhet. Efter 20 min i sängen lääääääängst bort i huset tog jag det vuxna beslutet att sova på soffan. Sjukt tyst och läskigt och från soffan hörde jag iaf snarkningar och den lilla katten fanns som sällskap! Jag kan erkänna att jag är mörkrädd.


Kvällspromenad med mamma:


  


  

(man kan skymta huset längst bort vid vägens ände)



 Min fina vän och jag har kört helguidad nostalgisk tur runt i varenda vrå där vi vuxit upp. Ut till strandbadet, till hjorthagen, runt hamnen och en sväng förbi konsum och dagis.

 En fikatur ut till Taxinge slott, och  vi förvånades över den mäktiga kön in till alla godsaker. Vädret var inte helt toppen, blåst (eller snarare storm vid vattnet) och regnskurar. Pappa trotsade vädret och tände grillen fram på kvällen, trevligt och god mat men sen slog den enorma rastlösheten till och vi beslutade oss för att åka till Eskilstuna.


   Påväg uppför.


  


  


Visst är det vackert!? (sånt får man säga när man fyllt 25)

 

Vi klättrade uppför backen i hjorthagen och hittade världens mysigaste grillplats.

Här ska vi grilla i sommar! Vi har beställt SOL så nu ska vi bara hitta en lämplig helg.  



Lördagkvällen åkte vi till Eskilstuna till bror min och hade väl lite större planer för utgången än vad som blev. Trevligt hade vi iaf och tiden sprang iväg men tillslut hamnade vi på en krog. Studenter i massor och uteställena är sig lika.

Jag duktig som jag är var nykter och kunde köra hem på natten. Alltid skönt att sova hemma (hos mamma och pappa).


Har haft en otroligt trevlig helg och med nya planer och saker att se fram emot känns inte min "jobbsommar" så farlig. Ett litet miljöombyte och man får en nystart igen.


  



//

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards