denrosafriheten

Alla inlägg under maj 2010

Av Sarah - 10 maj 2010 14:58

Börjar med att sova bort halva dagen! Skönt att väckarklockan var tyst imorse och att jag glatt somna om när jag upptäckte att klockan "bara" var 09.37 när jag vakna första gången. Ur sängen kom jag först halv två och med lite lätt ångest att ha sovit halva dagen tuggade jag i mig den sista frukostmackan.


Trisst väder ute och shopping på stan lär det inte bli. Bikiniköp får vänta tills senare i veckan. Tänkte försöka städa ur min garderob och ev få de sista fönsterna putsade. Snart är lägenheten vårfin och nästa projekt är balkongen!


Egentligen skulle det vara trevligt med lite nya saker till lägenheten och ev ngt till balkongen. Så man kanske ska orka sig ut på stan iaf?




//

Av Sarah - 8 maj 2010 21:18

Alla tror vi på olika saker. Vissa tror på spöken, andra på tomten och väldigt många på Gud. Ja, alltså jag har ju aldrig träffat någon/något av det så jag vet inte. Gud ska vara rätt trevlig har jag hört. Iofs är Tomten inte så dum heller.


Jag vill inte på något sätt verka negativ eller deppig , men kan inte folk bara lägga ner? Kan man inte bara leva sitt liv som man själv vill utan att ha någon annan som berättar för en hur saker är eller hur allting skapats. Kan man inte få skapa sin egna värld. Sin egna uppfattning om hur saker och ting egentligen är. Tolka sin omgivning och allt man hör på sitt sätt? (utan att diskutera det)

 

STOPP. EXAKT så är det ju faktiskt. Alla människor skapar sin egen värld, alla har sina egna tolkningar och uppfattningar om ALLT. Ingen i hela världen ska få berätta hur något fungerar eftersom alla är så j-vla självständiga och starka. Sen att vi påverkas av miljön vi växer upp i kan ju vara en förklaring varför en stor del av kvinnorna lite längre bort klär sig täckta från topp till tå.


Det finns otroligt mycket att tänka på/om. Det finns oändligt mycket att diskutera /analysera.


Om du inte är Einstein och har en plan på hur du kan förbättra världen eller till och med rädda världen (från vad den nu ska räddas ifrån) lägg ner det där med och tänka ett tag, se på saker lite mer som en snögubbe. ALLT FÖRSVINNER. INGET ÄR FÖR EVIGT. Den var ju sjukt snygg men efter ett tag ligger hatten, halsduken och den halvmjuka moroten i en blöt pöl på gräsmattan.


För att avsluta detta ordbajseri kan jag ju lite halvdeppigt berätta att det finns ingen mening med livet (alltså mening i det "högre" syftet). Jag tycker man ska ta tillvara på det man har, glädjas över småsaker och inte hänga upp sig. För när allt kommer omkring är ju faktiskt JAG / DU viktigast. No matter what.



(och nej jag är inte deprimerad bara trött efter en lång arbetsdag.)



Ps. Då får man ordbajsa.

 


//

Av Sarah - 6 maj 2010 20:49

.. bjuder på ett par bilder från Malaysia.

(av de 600 jag har kommer här 11 st)   

 

   Här bodde vi.


  


  


   Kväll på stranden.


    Mitt fina konstverk, som såsmåningom ska bli en tavla i sovrummet!


   Stranden!


   Lunch på Salang Beach.


   Snorkling!


   Dåligt väder på gång!


   I väntan på färjan.


   Petronas Tower.





//



Av Sarah - 2 maj 2010 10:23

Så då var man hemma igen.

Resan hem gick smidigt, efter många timmar utan sömn kändes min egna säng som himmlen. Mina små söta här hemma har inte mått så bra under dessa två veckor så ett MEGA STORT TACK till väldens bästa Frida och super-Anna som orkade med mina små monster. (Belöning för jobbet kommer inom kort).  


Känns helt okej att vara hemma igen, tvättstugan går varm och mamma o pappa är påväg för ett besök. Räkningarna är betalda , lägenheten städad och monstrena verkar ha fattat att vi kommit hem. Fullt ös med andra ord.



 

Back to reality.




//

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards