denrosafriheten

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Kryssning, stand-up , sol och värme!!

Av Sarah - 19 maj 2010 19:34

Sitter på balkongen i kvällsolen och kom precis på att det var evigheter sen jag blogga. Åh va härligt det är att få vara ute ända tills man ska sova. Mitt nästa boende ska ha en stooor balkong/altan och gärna sjöutsikt (hittade jättefina lgh mot sickla/nacka som iofs kostar en halv förmögenhet, men drömma får man ju).  

 

Hade en skön fredag med mamma och vi hann med både veterinär och shopping, jag hittade absolut ingenting (inte hon heller) men klädbeskymret inför kvällen löste sig galant iaf. Fre-lör bar det av ut på skön och kryssningen var över förväntan, mat och dans men kanske lite för mycket i glasen. Hemresan var väl som tagen ur någon skräckfilm för min del, bakfylla OCH sjösjuk eftersom den stora båten aldrig slutade att gunga.


Lördagkvällen blev lugn och jag gick inte många meter från soffan, en bra film och mys gjorde allt liiite bättre. Söndag fortfarande lite halvskakis efter båtresan men vaknade som en ny människa efter ha fått sova ut ordentligt. Kvällen spenderades på söder med mat och stand-up.  


I veckan har det jobbats mest, hunnit med en promenad i solen med fina killar och bästa Frida och det var lite synd att 3 av 4 blev dåliga. Det måste ha varit glassen! Och såhär i efterhand var det en ganska kul syn.  

 Kenzo har premiärat i sin fina sele. Han passar så bra bland alla vitsippor på något märkligt sätt, min söta! Snart kommer Tubbe få komma ut också, han är inte lika tuff utan nöjer sig bra med balkongen än så länge.


Närmast så blir det båttur och jag kan ibland tänka tillbaka på att jag faktiskt nästan är uppvuxen på sjön, synd bara att man inte uppskattar sådant när man är liten på samma sätt som när man är stor.

Funderade ett tag på att baka något mumsigt att ta med men tror det lutar åt affären, för det är ju nästan som hembakat , eller hur? (not) Mamma gjorde alltid äggmackor som vi åt och biskvier fanns ofta en påse att nalla ur. Tror dock inte det blir så ambitiöst nu.


GRILLA!? JAAA! Till helgen ska vi grilla, PREMIÄR! Hoppas vädret håller i sig och att grillmaestro är taggad till tusen. Jag som har insider information vet att det kommer bli kanon!  


 

(en liten tankte till en vän som spenderat ett par dagar på sjukhus, jag hoppas allt går fint och att du snart är hemma med liten )

 

 

Nu blir det godis och tv. Egentligen kanske man skulle ut o gå/springa men "tyvärr" har jag fått förhinder, återkommer en annan dag med det.



  



//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 17 juli 2012 14:33

Nej inte jag iaf. Loggar in här av en slump då nya appen släppts. Nu kan man alltså blogga från mobilen och jag har alldeles precis just nu börjat utforska denna och hittills verkar det väldigt smidigt! Ser att det är en hel del som är inne tr...

...

Av Sarah - 19 mars 2012 18:46

    Bloggpaus...     Tar en bloggpaus på obestämd tid. Har inte bloggat på länge nu och jag har alldeles för mycket (roligare) saker att göra. Jag återfinns på mobiltelefon och IRL. Har funderingar på att stänga ner mitt facebook-konto ocks...

Av Sarah - 7 mars 2012 09:51

Vaknade lite motvilligt imorse och var en aning trött efter gårdagen. Fick dock sovmorgon till nio så det tackar jag Liten för! Igår åkte jag och C in till söder för lite smarrig mat, någon öl och Stand up på Big ben. Ingen vanlig Stnad up utan olika...

Av Sarah - 6 mars 2012 13:41

Vaknade 07.30 av alarmet och snooozade till 08. Jag är en tidsoptimist och tänkte att 50 min borde räcka för mig o Liten att göra oss startklara. Det gick.. men nästa vecka tänker jag nog kliva ur sängen en kvart tidigare!   En rask promenad i nå...

Av Sarah - 5 mars 2012 20:25

Imorgon förmiddag ska vi på Babysim! Ska bli så kul o ta med Liten dit, tror hon kommer tycka det är spännande med stor bassäng och små bebisar att titta på. Hon kommer säkert tillhöra den äldre skaran men va gör det? Det är ju aldrig försent o vänja...

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards