denrosafriheten

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Sarah - 10 maj 2010 23:19

Även om jag tog mig friheten att sova bort  halva dagen måste jag säga att jag varit väldigt effektiv de få timmarna jag varit vaken. Städat (torkat alla köksluckor), diskat, dammsugit och påbörjat urrensning ur skåpen bland annat.


En sväng till Ikea med Fia med lite funderingar på hur balkongen hemma ska pyntas. Billigaste middagen på länge (hela 22 kr) tvårätters bör tilläggas!

Efter vi mumsat i oss brakmiddagen tog vi oss igenom hela husets nedre plan. De tre andra våningarna spars till annat tillfälle.


Jag lyckades köpa på mig lite smågrejer och trall till balkongen, så nu börjar den likna något. Får övertala mammsen på fredag att åka runt o kolla ut någon schysst soffa/bänk man kan ha o sitta på, för på Ikea hade dom ingen!


Före:

  


   Suddig bild men det är ju inte så mycket att se.


Efter:


      Taadaaa!


Hittade två ursöta krukor att ha växter i istället för en vit vanlig blommlåda. En matchande vattenkanna till blommorna blev det oxå.

Nu saknas bara något att sitta på och ett balkongbord man kan hänga på kanten. Kissarna ska såklart få någon mysig hylla att ligga på också.  


Mina små söta har fått lite nya leksaker häromdagen och efter lite räkor och ost till middag och massa bus med leksakerna hoppas jag att dom sover heeeela natten eftersom imorgon väntar jobbet igen! Bjuder på ett par bilder på Tubbe som bokstavligen avgudar sin nya mus.  


  



  



Nu är det nannadags!




   God natt!





//

Av Sarah - 10 maj 2010 14:58

Börjar med att sova bort halva dagen! Skönt att väckarklockan var tyst imorse och att jag glatt somna om när jag upptäckte att klockan "bara" var 09.37 när jag vakna första gången. Ur sängen kom jag först halv två och med lite lätt ångest att ha sovit halva dagen tuggade jag i mig den sista frukostmackan.


Trisst väder ute och shopping på stan lär det inte bli. Bikiniköp får vänta tills senare i veckan. Tänkte försöka städa ur min garderob och ev få de sista fönsterna putsade. Snart är lägenheten vårfin och nästa projekt är balkongen!


Egentligen skulle det vara trevligt med lite nya saker till lägenheten och ev ngt till balkongen. Så man kanske ska orka sig ut på stan iaf?




//

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards