denrosafriheten

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Tioman Island..

Av Sarah - 26 april 2010 13:21

Sa . da har vi avverkat lite mer an en vecka pa denna underbara o!! Har varit ivag o djungel-trekkat, badat i vattenfall, akt runt on, snorklat (sett havskoldpaddor, massor med fiskar och hajjar!) Hallt  i en apa sett varaner och massa annat. Vadret har varit topppen hela tiden, 35 grader i skuggan och sol hela dagarna. Har blivit ett par dar vid havet och poolen oxa.

Har spelat massor med kort, biljard , och pingis! Och visst tar man en forlust battre nar man har semester!?  


Det basta med denna o-vistelse ar att vi nastan ar helt ensamma!! Egen pool och alla manniskor verkar bortblasta! Vi fattar det fortfarande inte. Har traffat iaf 2 trevliga par som vi vandrat i djungel , snorklat och druckit drinkar med. All personal ar supertrevliga (sjukt svart o se skillnad pa dom men dom minns allt man sagt o gjort) Summan av denna semester (so far) ar den basta hittills. Imorgon drar vi till Kuala Lumpor. Storstad med shopping och vi lyckades hitta ett fint hotell med pool mitt i smeten. For har man borjat med lyx sa kan man ju inte avsluta pa ngt sunk i Chinatown.  


Btw sa ar det pa tok for varmt att ligga i solen o pressa fram nagon slags branna, den mesta tiden har tillbringats under parasoll eller med tackande klader, sa min sa kallade branna far vanta till nasta resa (eftersom jag ska jobba heeeela sommaren).


Har lyckats fota ungefar 500 bilder , haha. Sa jag hoppas att jag kan fylla mina tomma ramar hemma med nagra av dom iaf.


Saknar mina sma pluttisar dar hemma, och det blir massa mys nar vi kommer hem  


Ett par bilder kommer saklart upp pa bloggen sa fort jag kommer hem!



  



//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 17 juli 2012 14:33

Nej inte jag iaf. Loggar in här av en slump då nya appen släppts. Nu kan man alltså blogga från mobilen och jag har alldeles precis just nu börjat utforska denna och hittills verkar det väldigt smidigt! Ser att det är en hel del som är inne tr...

...

Av Sarah - 19 mars 2012 18:46

    Bloggpaus...     Tar en bloggpaus på obestämd tid. Har inte bloggat på länge nu och jag har alldeles för mycket (roligare) saker att göra. Jag återfinns på mobiltelefon och IRL. Har funderingar på att stänga ner mitt facebook-konto ocks...

Av Sarah - 7 mars 2012 09:51

Vaknade lite motvilligt imorse och var en aning trött efter gårdagen. Fick dock sovmorgon till nio så det tackar jag Liten för! Igår åkte jag och C in till söder för lite smarrig mat, någon öl och Stand up på Big ben. Ingen vanlig Stnad up utan olika...

Av Sarah - 6 mars 2012 13:41

Vaknade 07.30 av alarmet och snooozade till 08. Jag är en tidsoptimist och tänkte att 50 min borde räcka för mig o Liten att göra oss startklara. Det gick.. men nästa vecka tänker jag nog kliva ur sängen en kvart tidigare!   En rask promenad i nå...

Av Sarah - 5 mars 2012 20:25

Imorgon förmiddag ska vi på Babysim! Ska bli så kul o ta med Liten dit, tror hon kommer tycka det är spännande med stor bassäng och små bebisar att titta på. Hon kommer säkert tillhöra den äldre skaran men va gör det? Det är ju aldrig försent o vänja...

Presentation

Välkommen!

Här är min bubbla där jag skriver om allt möjligt. Mest oviktiga vardagliga saker som händer här och nu. Sarah heter jag och är 26 år. Bor med min lilla familj söder om Stockholm. Läs om du vill, kommentera om du vill, gör som du vill!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards